VFR létání ve Flight Simulator 2020
Létání ve Flight Simulátoru s pohledem na zem - takzvané VFR létání, tedy létání, kdy se pilot orientuje srovnáváním mapy s tím, co vidí z kabiny, vyžaduje, aby se ta krajina Flight Simulátoru podobala té v reálu. Poslední verze Flight Simulator 2020 je v podání krajiny velmi reálná.
Když poletíte v šesti stech až tisíci metrech, rozeznáte jasně jednotlivé vrcholy známých kopců, rozeznáte siluetu krajiny, rozeznáte siluety měst a vesnic, rozeznáte řeky. Ale co vám bude chybět, jsou některé detaily. Ty detaily v krajině jsou, ale vypadají úplně jinak! Příkladem je třeba vodojem, který stojí na kopci nad Teplicemi, nebo komíny sklárny v Teplicích, nebo komíny teplárny Trmice. Komíny teplárny Trmice jsou ve scenérii černé komíny o stálém průměru, v reálu vypadají úplně jinak. Komíny sklárny v Teplicích ve scenérii chybí úplně. Vodojem nad Teplicemi, známý také jako "řadící páka socialismu", vypadá jako zvláštní kulatá budova s množstvím oken a se vzhledem vodojemu nemá tato budova vůbec nic společného. Tak jsem se zamyslel, jestli by nestálo za to, zkusit si vyrobit do scenerie něco vlastního.
Už jsem to kdysi dělal v programu 3DS Max. Ten lze použít i dnes, ale drží ho teď v rukách Adobe a není pro mě dostupný. Když jsem pátral, čím převážně nadšenci vytváří své scenerie, vyšel mi z toho program Blender. Tím nevládnu, ale při hledání jsem narazil třeba na ukázku, kde maník vytvořil geometrii v programu Google SketchUp, do Blenderu objekty exportoval, v Blenderu provedl drobné úpravy a exportním plug-inem je dostal do Flight Simulatoru. A to já tedy mohu udělat stejně, jen místo SketchUp použiju Fusion 360!
Fusion 360 -> Blender -> Flight Simulator SDK -> Flight Simulator 2020. Největší ořech byl ten Blender, to je maso! Ale po večeru bádání jsem "prostřelil" workflow - vyrobil jsem vodojem ve Fusion 360 jen v hrubém nástřelu, vyexportoval do Blenderu, z Blenderu vyexportoval do projektu Flight Simulator SDK, zde zbildil projekt a hle - vodojem je ve scenerii! . (viz video výše)
Teď už jen naučit se ten Blender!
zpátky na: Věrnost │ dál: Mapy ve Flight Simulator 2020
přehled kapitol:
- Flight Simulator 2020
- Klávesové zkratky
- PMDG Boeing 737 pro Flight Simulator 2020
- Flight Simulator 2020 v roce 2022
- Věrnost
- VFR létání ve Flight Simulator 2020
- Mapy ve Flight Simulator 2020
- Větroně pro Flight Simulator 2020
- Avionika
- Naučím se Blender!
- Co je nového ve Flight Simulator 2020
- Flight Simulator 2020 - Tipy
- Flight Simulator 2020 - Zdroje
(zveřejněno v rubrice Virtuální létání | Microsoft Flight Simulator | Microsoft Flight Simulator 2020)