image

Jednotlivosti - konstrukce

Zásadystálý odkaz / permalink

31.07.2019

3D objekt začíná ve Fusionu 2D náčrtem. Jak bude 2D náčrt kvalitní, tak bude kvalitní 3D objekt a tak dobře se bude později pracovat s parametry konstrukce.

Každá geometrie v náčrtu má mít určenu:

  • pozici
  • rozměry
  • vazby vůči okolním objektům (constraints)

Obdélník nemá určenou polohu ani rozměry, proto ho Fusion zobrazuje modrou čarou:

image

a příkazem MOVE/COPY s ním lze hýbat

image

Když obdélník okótuji (klávesa D) a okótuji polohu jednoho jeho vrcholu, změní se barva čar z modré na černou. Čáry obdélníku jsou "zavazbené" (constrained) a náčrt je v pořádku:

image

Příkazem MOVE/COPY už s obdélníkem nelze hýbat, musely by se nejdříve zrušit vytvořené vazby!

image

Že je zavazbení všech geometrií ve skeči v pořádku, indikuje červená tečka u ikony skeče v browseru nalevo - možná to je červený připínáček image

image

Skeč 1 s obdélníkem má ikonu s červenou tečkou, je OK, skeč 2 s kružnicí s neurčenou pozicí a průměrem (proto je modrá) červenou tečku nemá.

Podrobně se zabývá těmito základy třeba Paul McWhorter ve svém cyklu Learn Fusion 360 or Die image anglicky

Viz také Co znamenají ty barvy?

Konstrukční čárastálý odkaz / permalink

01.08.2019

Fusion umožňuje vytvářet konstrukční čáry. Ta se vytvoří z běžné čáry:

image

V kontextovém menu (pravé tlačítko myši) je na to přepínač Normal/Construction.

image

Konstrukční čára je čárkovaná.

image Po zavření skeče je konstruční čára, je-li zavazbena, černá.

Konstrukční čary se využívají jako pomocné čáry, když tvoříte nějakou komplikovanější geometrii. Konstrukční čáry se vám nebudou plést, když budete vytahovat nějakou geometrii do prostoru.

Nastavenístálý odkaz / permalink

05.08.2019

Jsem zvyklý mít osu Z jako svislou osu. Fusion to má nastavené jinak, ale lze to změnit:

image

Nastavenístálý odkaz / permalink

03.08.2019

Aby mi Fusion sám od sebe nepromítal geometrii z jiného skeče do aktivního skeče, abych měl nad promítáním geometrie plnou kontrolu, nastavuji:

image

Sketch Shortcutsstálý odkaz / permalink

02.03.2019

Příkaz lze vyvolat vyhledáním ve Sketch Shortcuts, který se vyvolá horkou klávesou S.

image

Často používané příkazy si můžete klepnutím na tlačítko napravo přesunout do hlavičky okýnka.

Výběrstálý odkaz / permalink

11.06.2019

Když je na jednom místě více objektů a je třeba vybrat jeden určitý, není třeba ostatní objekty zneviditelňovat. Stačí místo kliknutí levým tlačítkem myši levé tlačítko myši podržet. Objeví se kontextové menu, ve kterém lze vybrat.

image

image

Skeč nejde otočitstálý odkaz / permalink

24.02.2019

Začal jsem kreslit a po půlhodince práce jsem zjistil, že bych potřeboval celý skeč otočit o 90 stupňů kolem počátku souřadnic. Vyberu vše, v kontextovém menu zvolím Move/copy, ale když chci s výběrem otočit, otáčí se jen indikátor polohy bodu otáčení, ale čáry mé kresby zůstávají nehnutě na místě!

image

Řešení je jednoduché. Viz odpověď Masanobu Minohary v diskuzi Autodesku: How to rotate a rectangle?

Jak vytvořit řezstálý odkaz / permalink

03.07.2019

Ve Fusionu jde vytvořit řezy konstrukcí.

image

INSPECT - Section Analysis. Řezy se uloží ve stromě browseru do větve Analysis. Lze s nimi pracovat třeba i při přípravě výroby ve workspace MANUFACTURE.

Sjednocení povrchustálý odkaz / permalink

07.07.2019

Při potahování konstrukce ve Fusion - SURFACE se podle toho, jak vybíráte tvořící křivky, povrchy udělají někdy lícem jindy rubem navrch.

image

Ty nesprávně otočené snadno obrátíte naruby příkazem ve workspace SURFACE Modify - Reverse Normal.

image


zpátky na: Proč, nač │ dál na: Jednotlivosti - výroba


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360
  3. Tutoriály
  4. Tipy a triky
  5. Tutoriály tématicky zaměřené
  6. Tutoriály kreslení modelů
  7. Komplexní ukázky práce
  8. Cvičení 1
  9. Cvičení 2
  10. Další práce
  11. Proč, nač
  12. Jednotlivosti - konstrukce
  13. Jednotlivosti - výroba
  14. Poznámky
  15. Na co si dávám pozor
  16. Jak rychle připravit díly pro řezání
  17. Problémy
  18. Klávesové zkratky
  19. Skripty, makra, programování, API
  20. Na závěr
  21. Zdroje

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)