Co znamenají ty barvy?
Marně jsem na začátku hledal, jaký význam má různé zabarvení čar a bodů. Přišel jsem na to až praxí. Jak to tedy je? Jaký je rozdíl mezi černým a bílým bodem? Co znamená fialová čára?
- modrá čára - volná čára bez vazeb na okolní objekty (unconstrained, nezavazbená)
- bílý bod - volný bod(unconstrained)
- černá čára / bod- čára nebobods vazbou na okolní objekty (constrained, zavazbená)
- šedý bod - body v jiném skeči
- fialová čára / bod - čára / bod promítnuté (project) z jiného skeče
- zelená - čáry zafixované příkazem Fix
- žlutá - indikuje nějakou chybu
Spline:
- černý bod - body spline
- bílý bod - volný (unconstrained) koncový bod spline
https://forums.autodesk.com/t5/fusion-360-design-validate/point-color-meanings/td-p/7974121
Co znamená vypnutí historie
Podrobněji v tomto článku ( anglicky): Turning Off Caption Design History in Autodesk Fusion 360
Historie zaznamenává postupně vytváření objektů modelu a umožňuje vrátit se a něco změnit. To co nísleduje v historii za tou změnou se přepočítá. Je to parametrizace modelu.
Add-Ins
Do Fusion 360 je možné doinstalovat pluginy - skripty, které dělají různé užitečné věci. Některé jsou zdarma, některé jsou placené. Pluginy se pro Windows web instalaci kopírují do složek lokálně na vašem počítači:
- Script: %appdata%AutodeskAutodesk Fusion 360APIScripts
- Add-In: %appdata%AutodeskAutodesk Fusion 360APIAddIns
- Bundle: %appdata%AutodeskApplicationPlugins
Na mém počítači je třeba složka pro add-ins tady: C:UserskolmaAppDataRoamingAutodeskAutodesk Fusion 360APIAddIns
Přečíst si něco o instalacích skriptů můžete třeba zde: How to install sample Add-Ins and Scripts
Příkladem takového skriptu je třeba Nester. Více viz Pluginy.
Zobrazení polotovaru v průběhu programování obrábění
Při programování obrábění je užitečné vidět, jak vypadá polotovar po předchozích operacích.
Postupné ubírání materiálu je vidět v simulaci, ale někdy je pohodlnější vidět aktuální stav polotovaru už při programování. Je to kontrola toho, zda máme správně naprogramované předchozí operace, zda jdou operace správně po sobě, je to i kontrola toho, zda máme polotovar stále za co upnout.
Zapíná se to dole:
zpátky na: Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba) │ dál na: Na co si dávám pozor
přehled kapitol:
- Fusion 360
- Naučím se Fusion 360!
- Vlastnosti
- Vagón
- Návody, tutoriály
- Rozhraní
- Můj pohled na Fusion 360
- Strategie a taktika
- Strategie a taktika 2
- Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
- Tutoriály tématicky zaměřené
- Tutoriály kreslení modelů
- Komplexní ukázky práce
- Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
- Cvičení 2 - Lodička
- Cvičení 3 - Letadýlko
- Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
- Další práce
- Proč, nač
- Pluginy
- Animace
- Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
- Poznámky
- Na co si dávám pozor
- Jak rychle připravit díly pro řezání
- Volnoplošné modelování, T-spline
- Tutoriály k volnoplošnému modelování
- Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
- Tutoriály pro 3D
- Problémy
- Skripty, makra, programování, API
- Na závěr
- Novinky ve Fusion 360
- Správa
- Správa - Preferences
- Klávesové zkratky
- Fusion 360 a router Stepcraft
- Fusion 360 a router Lupa
- Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
- Fusion 360 a STL
- Práce s STL
- Zdroje
- Modely ke stažení
(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)